010 Konsultantka procesów logistycznych poddaje się gradowi pytań ze strony kupującego. Rozmowa z Anią Oleksy.

Odcinek #010 to rozmowa z Anną Oleksy, niezależną ekspertką i konsultantką procesów logistycznych, mikroprzedsiębiorczynią, dla której sprzedaż i negocjacje wynagrodzenia do niedawna sprawiały duże wyzwanie, żeby nie powiedzieć kłopot. Podobnie jak Bartek Fetysz w odcinku #008, tak tutaj Ania mówi o wycenie swojej pracy i obronie kwoty, którą kładziemy na stół. 

Ania opowiada, jaką rolę poznawczą mają dla niej negocjacje, w jaki sposób przygotowują ją do współpracy z tym konkretnym klientem i pozwalają prognozować jakość tej współpracy. Grad pytań ze strony klienta z początku ją wyczerpywał, lecz szybko odkryła walor takich spotkań. 

Rozmawiamy także o czymś, co Ania nazywa oporem, gdy pracuje ze zmianą, a co w języku handlowym nosi miano „obiekcji”. Ania mówi o tym, ile ważnych informacji niesie ze sobą wiedza, co budzi w ludziach opór. 


Oprócz tego w wywiadzie usłyszysz:

  • jak przebiega wdrażanie zmiany w firmie i jaki jest w nim udział pracy z oporem,
  • jak ważna jest w takim procesie komunikacja,
  • jak funkcjonuje mechanizm przywiązania,
  • że najlepszym agentem zmiany jest osoba, która była przeciwna i zmieniła zdanie,
  • jak przekonać nieprzekonanych, czyli język korzyści,
  • rola Zbawiciela – konsultanci jej chyba jednak nie lubią,
  • jak dotrzeć do uszu decydenta, który negocjuje bardzo krótko: nie!
  • jakie doświadczenia ma Ania z kobietami, które negocjują twardo i zdecydowanie.

Jeżeli zainteresowały Cię metody negocjacyjne Ani, zapraszamy Cię do ich analizy i omówienia, które miesiąc po publikacji każdego odcinka znajdziesz tutaj, a jeżeli zapiszesz się na newsletter – analizę metod negocjacyjnych gości wywiadów wyślemy do Ciebie mailem po każdej nowej audycji. Otrzymasz też w prezencie lekcję video o tym, jak się bronić przed manipulacją w negocjacjach.