024 Strateżka komunikacji mówi o punktach wspólnych negocjacji i PR-u. Rozmowa z Danutą Rolinger-Bednarską.

Rozmowa z Danutą Rolinger-Bednarską, szefową butikowej agencji Rolinger PR, strateżką komunikacji, autorką programu “Podbij media, niech świat o Tobie usłyszy”, oraz mentorką w fundacji przedsiębiorczości kobiet. 

 

W wywiadzie rozmawiałyśmy o:

  • o tym, jak pomaga ekspertom i ekspertkom mówić głośno o sobie, wychodzić z inicjatywą i pojawiać się w mediach z pewnością i przekonaniem, że to, co mają do powiedzenia jest ważne
  • o tym, po co mówić o sobie głośno — realizując swoje poczucie misji i trafiać do szerokiego grona odbiorców
  • o świadomym zarządzaniu swoim wizerunkiem, pozostając przy tym autentycznym, eksponując to, co prawdziwe i najważniejsze
  • o przekazywaniu nie tylko informacji i faktów, ale również emocji, które wywołują określoną wizję życia, które zmieni się po skorzystaniu z konkretnej oferty
  • o umiejętności zarządzania ciszą i zmianie podejścia — z chęci zapełnienia jej propozycjami, do dawania przestrzeni na zastanowienie się, albo podania informacji, która potrzebuje czasu, żeby wsiąknąć
  • o budowaniu pomostów między światem klientów i dziennikarzy w otwartości i proaktywności
  • o negocjacjach, które są poszukiwaniem wspólnoty
  • o przyzwalaniu sobie na popełnianie błędów i naukę — np. w sytuacjach „złego” doboru klientów, albo pracy za niską stawkę na początku 
  • misja — treści, które ją realizują, dlaczego to Ty jesteś tą ekspertką, do której Ty masz przyjść, znajdujesz proaktywnie osoby, u której chcesz wystąpić, pokazać swój unikalny know-how
  • o analizie tego, czego dotyczą negocjacje, czyli wycofywaniu się z sytuacji konfliktowych podczas negocjowania umów, kiedy kwestionowany jest każdy punkt 
  • o zmianie pokoleniowej, którą dostrzega w rozmowach
  • o różnicy w negocjacjach w zależności od sytuacji rynkowej — rynku pełnego, albo rynku, na którym brakuje niektórych towarów, oraz szkołach negocjacji — „starej” i „nowej”
  • sukces negocjacyjny, to przedstawienie swojego wizerunku na tyle trafnie, żeby nie musieć do siebie przekonywać w trakcie negocjacji
  • o ogromie pracy, który stoi za „szczęściem” w każdej dziedzinie 
  • o tym jak szukanie firm z rezonującą misją i wizją przekształciło się w przyciąganie klientów, którzy są dokładnie tacy, z jakimi Dorota chce pracować
  • o doborze słów, które sugerują sprawczość — bez „udało mi się” i „jestem szczęściarą”
  • o tym, że kobiety są dobrymi negocjatorkami, są konkretne, nastawione na cel

    Gdzie możesz znaleźć Danutę:

        Jeżeli zainteresowały Cię tematy, o których rozmawiam z Danutą Rolinger-Bednarską, zapraszam Cię do ich analizy i omówienia, które miesiąc po publikacji każdego odcinka znajdziesz tutaj, a jeżeli zapiszesz się na newsletter – analizę metod negocjacyjnych gości wywiadów wyślemy do Ciebie mailem po każdej nowej audycji. Otrzymasz też w prezencie lekcję video o tym, jak się bronić przed manipulacją w negocjacjach.